Firmamız, her türlü dişli ve dişli kutusu, diferansiyel aksları şanzıman ve ara şanzımanların tasarımı ve geliştirilmesi konusunda uzman olup Türkiye’deki savunma sanayisinde ve otomotivede önder olan firmalardan Otokar, MKE ve Tümosan gibi firmalara yeni ürün geliştirme konusunda alt yüklenici olarak proje koordinasyonu, danışmalık ve üretim hizmetleri vermektedir. Aşağıda gerçekleştirilen bazı çalışmalara yer verilmiştir.
Tümosan'nın Pusat aracı için çift vitesli (hi-low), %33 ön aks, %66 arka aks olmak üzere tork dağılımı gerçekleştiren planet diferansiyelli bir ara şanzıman tasarlanmıştır. Ara şanzımanın çıkışında ise park freni mevcuttur. Üzerine adapte edilen yağ pompası sayesinde yağ soğutması gerçekleştirilmektedir.
Vites değişimi pünomatik aktüatör sayesinde gerçekleştirilmektedir. Planet diferansiyel pnömatik aktüatör sayesinde kilitlenebilmektedir. Ön ve arka diferansiyelde de pnömatik kilitlenebilir diferansiyel bulunmaktadır. Bağımsız süspasiyon ile adepte edilen Wheel Hub'da ise CTIS sistemi bulunmaktadır.
Wheel Hub
Redüksiyon : 4
Maksimum Giriş Torku: 7200Nm @ 100 dev/dak
Maksimum Giriş Hızı : 3250 rpm 2500 rpm
Ara Şanzuman
Redüksiyon : 1:1 High, 1:1.77 Low
Maksimum Giriş Torku: 7500Nm @ 195 dev/dak
Maksimum Giriş Hızı : 3250 rpm
Diferansiyel
Redüksiyon: 1.3
Maksimum Giriş Torku: 4500Nm @ 75 dev/dak
Maksimum Giriş Hızı: 2500 rpm
Otokar'nın Tulpar aracı için tasarladığımız Hız Azaltan (Final Drive) sistemi planet yapıya sahip olup aracın paletini tahrik etmektedir. Sağ ve sol palette kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Planet sisteninin önünde ise helis dişli çifti bulunmaktadır. Bu sayede bağlantı ekseni mesafesi ve rediksiyon ihtiyacı için katkı sağlanmaktadır.
Hız azaltanın toplan iletebildiği tork miktarı 12,500Nm'dir. Diğer teknik özellikleri ise aşağıdaki gibidir:
Toplam Rediksiyon 3,340
Maksimum Giriş Hızı: 2,325 dev/dak
Maksimum Giriş Torku: 5,000 Nm
Elektrikli Araçlar için tasarlanan Ara şanzuman, helis dişliler ve diferansiyelden oluşmaktadır. Helis dişliler 8,000 dev/dak gibi yüksek hızlarda sesiz sürüşü sağlamaktadır. İçinde bulunan diferansiyel, tekerler arasındaki hız farkını sağlamaktadır. Diferansiyel gövdesine tasarlanan kilit sistemi sayesinde araç kaymadan durabilmektedir.
Ara şanzımanın bazı teknik özellikleri aşağıdaki gibidir:
Toplam Rediksiyon 8
Maksimum Giriş Hızı: 8,000 dev/dak
Maksimum Giriş Torku: 40 Nm
Redüksiyon: 7:1
Boşluk: 1 arcmin
Maksimum İvmelenme Torku (Nm) : 143
Maksimum Giriş Hızı (rpm) : 6000
Nominal İvmelenme Torku (Nm) : 75
Nominal Giriş Hızı (rpm) : 3100
Tam Yüklüyken Verimlilik : %97
Çalışma Sıcaklığı : -40ºC, +65ºC
Ağırlık : 4 kg
Redüksiyon: 10:1
Boşluk: 1 arcmin
Maksimum İvmelenme Torku (Nm) : 35
Maksimum Giriş Hızı (rpm) : 6000
Nominal İvmelenme Torku (Nm) : 18
Nominal Giriş Hızı (rpm) : 4000
Tam Yüklüyken Verimlilik : %97
Çalışma Sıcaklığı : -40ºC, +65ºC
Ağırlık : 1.5 kg