MASTA, çekirdek (core) modül ve ek tasarım bileşenleri ve gelişmiş analiz işlevselliğine sahip 75'in üzerinde ek modülden oluşmaktadır. MASTA, kullanıcıya özel veya endüstri gereksinimlerine göre kişiselleştirilebilmektedir.
Çekirdek modül, şaftlar, rulmanlar ve silindirik dişliler kullanan şanzıman ve transmisyon sistemlerinin tasarımı için bir CAE ortamı sağlamaktadır.
Aşağıda, MASTA'nın en son sürümündeki önemli güncellemeler özetlenmektedir. Daha fazla ayrıntı için lütfen iletişime geçiniz.
Bir gövde veya şaft için tam bir sonlu elemanlar ağını (FE) aktarmak ve daha sonra bu modelde MASTA içinde gerekli değişiklikleri gerçekleştirmek için yeni modül geliştirilmiştir.Buna ilave olarak tam Sonlu Elemanlar modeli için stresleri, sapmaları, mod şekillerini ve enerji içeriğini ait sonuçları MASTA içinde görüntülenmesi sağlanmaktadır.
Temel özellikleri şunlardır:
Kullanıcıların MackAldener yöntemine göre TIFF için çatlak başlatma riskini tahmin etmelerini sağlar. Modül, MASTA'nın Yüklü Diş Temas Analizlerinin sonuçlarını kullanır ve iç stres ve yorgunluk stresini görselleştirir. Böyle bir hatanın anlaşılması, transmisyon gelişimi için daha da önem kazanmaktadır ve sistem optimizasyonu böylece tasarımın ekren aşamalarında yapılabilmektedir.
Diş profilinin ek adım yada profil hatasına sahip olup olmayacağını belirleyen raspalama yöntemine göre dişli ucundan dibine raspa gücü varyasyonunun simülasyonunu sağlayan yeni bir modüldür.
Bu yeni revize edilmiş ve güncellenmiş modül, azdırma operasyonu için işleme sürecindeki statik hataların çeşitliliğini göz önüne almaktadır. Proses simülasyon modülü, sapmalar dahil olmak üzere dişli geometrisini üretim koşullarında uygun olarak tekrardan oluşturmaktadır.
Yeni Sürtünme Katsayısı hesaplama yöntemleri, daha önce mevcut olan ISO / TR 14179-1: 2001 yöntemine ek olarak ilave edilmiştir.
Diş yanağı üzerinde hangi bölgede yüklem olduğunu göstermektedir. Güç akışı (Power Flow) modunda, 2B ve 3B görünümlerdeki yanal yükleme görselleştirebilinmektedir. Diğer analiz modlarında ise bu seçenek 2B Görünüm'de kullanılmaktadır.
Çapraz noktaya göre hesaplanan önceki sonuçlara ek olarak dişli mesh noktasına göre hesaplanan yanlış hizalama tablosu eklenebilmektedir.
Tahmini faktörlere ek olarak, eksenel yükü alabilen silindirik makaralı rulmanlarda Dinamik Eşdeğer Yük hesaplaması için kullanıcı tarafından belirlenen X, Y faktörleri de analizlere dahil edilebilmektedir.
LDP'den temel tasarım getirilebilmektedir. Bu ilk uygulama dahili veya harici silindirik dişli çifti ile sınırlıdır ve yalnızca şu anda makro geometri datası içe aktarılabilmektedir.
Alınan FE'nin doğruluğunu değerlendirmek için bağlı bileşen üzerindeki FE düğümlerinin, beklenen ve gerçek yerlerini gösteren Tasarım modunda içe aktarılan bir FE bileşeni için üç yeni tablo varsayılan raporada bulunmaktadır.
Yataklar için FE düğümlerinin yatağın merkezinde mi yoksa yatak yarısının merkezinde mi yaratılmış olduğunu belirlenebilmektedir. Bu özellikle konik makaralı rulmanlar gibi yatağın yarısının yatağın tam genişliği olmadığı yataklar için yararlıdır.
Alternatif hizalama tanımlarına dayalı silindirik dişli yanlış hizalama hesapları yapılabilmektedir.
LTCA Gerilmelerini, Mikro Geometri modunda AGMA 2101-D04'e göre dişli sınıflandırmasını yaparken, Ayarlar'ın Silindirik Dişli Sınıfı bölümündeki AGMA derecelendirme seçeneklerinin altındaki seçeneği belirleyerek kullanılabilmektedir.